zondag 29 juli 2012

Een paar dagen logeren bij mijn zusje en zwager heeft aardig wat stof opgeleverd.
We begonnen met een bezoekje aan de quiltwinkel in  Het Woold, bij Winterswijk. Bij Patch to Patch had ik foto's gezien van  o.a. broderietjes die daar te koop zijn.  Toen we daar aankwamen zat Noa al op ons te wachten. Wat een keuze! Er waren zelfs wat Japanse geweven stoffen.  Achterkantstof voor de dahlia en wat kleine lapjes voor de kleine huisjes [wel uit beeld maar niet uit mijn hoofd] meegenomen. Mijn zusje heeft zoveel lichamelijke klachten dat ze geen lapje en naald kan vasthouden. Meestal kan ze er wel tegen zoveel mooie stoffen in een winkel te zien maar nu overviel het haar en voelde ze het verdriet daarom zó, dat ze geëmotioneerd raakte. Ze heeft zulke mooie stof thuis liggen voor een quilt maar kan er niets anders mee dan er zo nu en dan verheerlijkt naar kijken. Later kreeg ik een sms van Noa dat zij die quilt wel wil maken. Niet te geloven wat een aanbod! Wat is dat toch een lieve meid! Wie heeft zoiets over voor een ander? Terwijl ze haar handen vol heeft aan zichzelf [zou ik hebben tenminste, zij is zó moedig. Zie op haar blog, 'verdriet'] denkt ze nog aan een ander. Ze stuurde een foto van een patroon waar mooie stoffen goed tot hun recht komen. Toen bleek dat mijn zusje stof had voor een kleine quilt. Jaren terug was het ook de bedoeling dat, als ze dit stuk af had, er banen omheen zouden komen. Nu moest die stof er dus bij worden gehaald. Wat ze had kwam uit Nieuw Buinen. Nergens krijg je beter advies dus daar wilde ze naar toe. Eigenlijk zou ik al naar huis zijn maar ik kon zus en zwager daar toch niet alleen naar toe laten gaan? Dus vrijdag naar Drenthe geweest. José is daar goed geslaagd en ik heb er 2 rozenstofjes en een paar Japanse geweven gekocht. Heel veel succes Noa!!!

1 opmerking:

  1. Lief aanbod en ja ze heeft genoeg aan zichzelf zou je denken! Ik hoop dat hij net zo mooi wordt als de quilt die ik van haar heb, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen